Blog

Jak se skejťák vydal chytat vlny

4. 9. 2018

Skejt a vlny, jak to jde dohromady? Sedmý týden ve Španělsku očima Milana Lausche. Děkujeme!

Když jsem v dubnu přemýšlel, nad mou letní dovolenou, napadl mě surf-trip.cz. Nějakou dobu jsem ho sledoval na IG a Facebooku, takže jsem zhruba věděl, o co jde. Jako destinaci, jsem hned vybral Španělsko, protože sem jsem se chtěl už konečně podívat. Taky jsem zjistil jsem že „šéfko“ tu bude Baza, kterého jsem poznal v mém domácím skateparku. Po zhlédnutí videí, mě to tam lákalo ještě víc. Langre vyhrálo. Jednoho večera jsem surf – trip teda zarezervoval a radši rychle zaplatil, než mě napadnou nějaké výmluvy proč nejet. Ani jsem nemrkl a byl tu srpen. No nic začínám balit. Ve čtvrtek před odjezdem mě ani tak nechytá cestovní horečka, jak pocit že jsem si zapomněl něco sbalit. No, to zjistím až tam. Jdeme spát.

Den D. Čekání na odjezd si zkracuju instruktážními videi se základy surfování. Už tady zjišťuji, že to asi nebude žádná sranda, teda spíš bude. Iluze o včasném příjezdu do Prahy na sraz v 17:30, mi bere hned čekání na rychlík v Zábřehu na Moravě. Tak po 40 minutách nakonec vlak přijel. Už ve vlaku píšu, že nestíhám jestli to nebude problém. Uf, počkají na mě. Na nádraží v Praze potkám známou a jejího kluka, kteří jedou stejně pozdě jak já, taky na surf – trip. Ti budou jenom vystupovat ve Francii, se dozvídám. Pohoda. Nebudu tam pozdě sám.

Asi v 18:00 přicházíme na místo srazu, kde na nás už čekají 3 řidiči. Seznamujeme se s Oliverem, Nikol, Honzou, nakládáme kufry a jedeme. Po cestě taková lehká seznamovačka. Jinak pokusy o spánek. Já celkem neúspěšně, ale s tím jsem počítal. Ve Francii, vystupují moji 2 spolucestující. Super auto do Španělska pro sebe. Před Španělskem chytáme pár kolon a pak taky nákupní horečku v supermarketu Eroski. Když je vidět konečně z auta oceán, opadá ze mě dlouhá cesta. Že se blížíme k Langre, hlásí Nikol podle kravského oderu, který už je cítit. Do Langre přijíždíme s trochou zpoždění. Jelikož, do Španělska jsem přijel sám. Seznamuji se s ostatními, kteří přiletěli něco předemnou. Nebo už tam byli déle. Večer, se seznamujeme se surfem a jeho částmi a říkáme si jak bude celý týden probíhat. Vybaluju věci a jdu prozkoumat okolí s foťákem. Přicházím něco po půlnoci a spím jak mimino.

>>>Pláž v Langre je ideální spot pro první serfování.<<<

Od Neděle nás čekalo pro mě to nejobávanější – surfové lekce. První lekci jsem si myslel, že to asi nedám, jak mě bolely ruce, ale nějak jsem to zvládl. Když na mě řve instruktor the big wawe coming paddle, paddle, paddle, tak jsem chtěl pořádně zabrat, ale nebylo čím, protože moje ruce šli už dávno domů. Další lekce se to zlepšovalo a ruce si zvykaly. Druhý a třetí den, byly vlny z celého týdne největší. Takže mě každá vlna jen spláchla bez surfu. Takže na videocoachingu, jsme se dozvěděli, pokud jsme přežili tyhle vlny. Tak už nás tady skoro žádné nepřekvapí. Čtvrtý a pátý den byly na surfu moje neúspěšnější. Byly malé vlny, takže se mi konečně podařilo i stoupnout. Jedu, čumím na surf jestli fakt jedu. Jedu, nevěřím. Začíná mě to bavit. Jenže pak si uvědomím, že na surf se dívat nesmím, aby to jelo musím koukat dopředu. Tady se to zcela rozchází se skejtem, protože na něm se musím koukat pod sebe skoro pořád. Trošku mi to zamotalo hlavu, ale to se do příště podá určitě. Poslední lekci, byly malé krásné vlny. To už jsem se svezl, asi 5x. Super. Pro mě úspěšný týden. Na to, že skateboard vymyslela partička surfařů. Pro mě to má společné jen prkno pod nohama. Jinak je to úplně něco jiného.

Kromě sufrování byly každý den výlety po okolí. Byli jsme se podívat v Somu, kde je hned u pláže skatepark, takže jsem si krásně zajezdil. Potom jsem si dal dobrý burger v místní burgrárně Iron´s, kde mi čísník chválil triko a říkal, že skejtuje taky. Super. Také byl výlet lodí, ze Soma do Santanderu. Tam je to opravdu krásné a mají tam super zmrzku, kterou jsme po chvíli hledání s Danem a Zuzkou našli. Tam se Dan stal mým osobním skate – kameramanem, takže i v Santanderu jsem si skvěle zajezdil. Výlet do Galizana jsem vynechal, kvůli dešti, který nakonec nebyl. Byli jsme se podívat v továrně na surfy, taky určitě stojí za to. Poslední výlet byl k majáku v Santoñi. Musí se k němu sejít něco přes 700 schodů. Což byla dost makačka, ale jak přestanou bolet nohy, tak byste tam šli hned zase. Dalo se tam i skákat do vody. Na nás byl oceán moc rozbouřený, takže jsme radši zůstali jako správní poseroutkové na suchu.

Jeden den byla na terase skvělá grilovačka. Podávaly se různé druhy masa, i krevetky. Mňam. Jägger tekl proudem. Dan to pořád hecoval, takže se vypilo všechno. Za zmínku stojí určitě altánek. Tam si po večerce, můžete jít sednout a popíjet, nebo klidně tančit kankán. Je to tam super.

Najednou je zase sobota. Čas odjezdu. Při loučení všem ukáply minimálně 2 slzy a vyrážíme domů. Musím teda dodat, že všichni ostatní letěli. Takže jsem měl krásné pohodlí na cestu. Po cestě ještě probíhal karaoke videobattle, proti těm co zůstali ve Španělsku. Když na benzínce ve Francii zpívá celé auto jede jede mašinka, tak se mohli někteří divit, co to je za sebranku, ale sranda je hlavní. No ne.

Celý týden nebyl čas na nudu ani chvilku. Takže kdo váhá jestli jet nebo nejet. Určitě jeďte! Zvládl jsem to i já sám a náramně jsem se bavil. Tímto chci poděkovat všem účastníkům. Taky řidičům za bezpečnou cestu. A celé surf – trip crew, za to co dělají. Je to super. Vybral jsem si skvěle.

>>>Tak třeba zase příští rok na kempu ve Španělsku.<<<