Srí Lanka bylo moje jedno velké poprvé

Srí Lanka bylo moje jedno velké poprvé. Poprvé jsem byla někde v zahraničí na takhle dlouho, poprvé jsem byla úplně sama a byla to také moje první asijská destinace. Ale proč zrovna Srí Lanka a proč tak moc chci zpátky?

Cestovat někam sama nebyl můj prvotní plán, prvotním plánem bylo letět s někým a naučit se surfovat. Ale v roce 2022 se stalo pár zásadních věcí, které mě však od učení se nového skillu nezastaví.  Věděla jsem, že se potřebuju časově vejít do zkouškového mezi semestry na vejšce, že chci do exotiky a že chci oceán, surf, jógu a že chci letět se surftripem. Takže nakonec moje volba byla Srí Lanka a nemohla jsem se rozhodnout líp. V listopadu jsem si koupila zpáteční letenku a rodičům řekla, že v lednu odlétám a bylo hotovo. Už bylo v plánu jenom zvládnout zkoušky a pořádně se těšit.

30. ledna 2023 jsem se vydala na svoji 16ti denní cestu, z Prahy do Londýna a z Londýna přímo do Colomba na Srí Lanku. Jelikož je cesta dlouhá, a ještě ji absolvujete tam i zpět, vyplatí se na SL letět na delší dobu, ty dva týdny jsou minimum, alespoň tak to vidím já. Po cestě jsem měla hodně času na přemýšlení, s tím samozřejmě přišly i pochyby. Letím sama, letím takhle daleko a pro mě na docela hodně dní. Upřímně jsem se bála, aby se ty dny netáhly, aby se mi tam líbilo, aby mě surf vůbec bavil, abych nechtěla domů. Tak to dopadlo tak, že dva týdny jsou opravdu málo a na stýskání po domově nedošlo, nebyl ani čas! 😀

Přiletěla jsem na letiště a taxíkem jsem se vydala na vlakové nádraží do centra Colomba, protože neprojet se na SL vlakem, by bylo opravdu barbarství. A tak jsem si hned první den prostála 4 hodiny do Matary v narvaným vlaku místními s krosnou na zádech. Měla jsem strach, že nebudu vědět co a jak, kde koupit lístek, kde nastoupit, jaký vlak atd. Ty, kdo čteš tenhle článek, tak ten strach určitě neměj, když místní vidí Evropana, vždy mu mile poradí a všude ho navedou. Po asi dni a půl na cestě z Prahy jsem se dokodrcala tuk tukem do S. K. Townu, kde je surfový domeček Sea You House. Hned u dveří se mě ujala parta lidí, kteří už na house bydleli a pak i samotná surftrip crew. Hned první den jsem se dozvěděla všechno důležité, co se týče chodu baráčku, výletů, surfu, jógy, jídla a všeho co potřebujete vědět a zeptat se můžeš kdykoli na cokoli.

Už možná ten první nebo druhý den jsem věděla, že to tady miluju a že se mi určitě nebude chtít domů. Lidi, který jsem tady potkala, kteří se mnou cestovali, surfovali a trávili čas, mi tak moc přirostli k srdci, že se plánujeme opět vidět, ať už doma v Praze, nebo někde u oceánu. Jak pojmete váš čas na Srí Lance je hodně na vás, u každého je to dost individuální. Někdo sem cestuje pouze za surfem a soustředí se na co největší progres a někdo toho chce stihnout a vidět co nejvíc. Já jsem byla asi tak někde uprostřed. Ať už se ale rozhodneš jakkoli, surftrip crew ti pomůže všechno naplánovat. Já jsem skoro každý den surfovala, jógovala a když jsem byla unavená, tak jen chillovala v hamace nebo jen odpočívala u oceánu a poslouchala vlny. Když jsem měla volný den, nebo jen odpoledne, vydala jsem se někam na výlet, pěšky, tuk tukem nebo busem. Většinu večerů jsme trávili společně, ať už při grilování na baráčku, hraní her, nebo někde venku na večeři a drinku.

Můj počáteční plán bylo zůstat pouze na housu a procestovat si blízké okolí na jihu – Dondru, Mirissu, Mataru atd., ale lákalo mě i vnitrozemí, jen jsem si tam sama netroufla. S čím jsem ale vůbec nepočítala, že já jako introvert a docela velkej stydlín, se skamarádím s někým natolik, že bych se s ním vydala na 4 dny do vnitrozemí. A to se mi stalo, ještě jednou velký díky ségrám, které jsem potkala při surfu a vzali si mě na těch pár dní pod křídlo! 🙂 Procestovaly jsme společně s holkama oblasti Elly, Haputale a Ohiya. Ve vnitrozemí není tak krásné počasí jako na jihu, objeví se pravděpodobně přeháňky a je často zataženo, ale na pěší túry a lezení po horách je takové počasí ideál. Ale po oceánu se mi stejně moc stýskalo, takže jsem se na poslední 4 nebo 5 dní mého pobytu na SL vrátila opět do S. K. Townu a surfovala.

A ze surfu taky nemusíš mít vůbec strach! Já jsem tady surfovala poprvé v životě a už se nemůžu dočkat, až poletím na další surftrip a budu moct zlepšovat svoje skills. A pokud se taky chystáš surfovat poprvé, SL doporučuju všema deseti, pro začátečníky je tohle ideální destinace.

Dva týdny utekly jako voda, domů se mi nechtělo až tak moc, že jsem řešila přebookování letenky. Bohužel jsem musela nastoupit na vejšce do letního semestru včas, no tak jsem se alespoň poučila do příště, že čím dýl, tím líp. To příště je v plánu příští rok, zase na stejnou dobu, takže ty, kdo čteš tenhle článek, neváhej a přileť taky, třeba se potkáme!

Je mi 21 a řekla bych, že mám nacestováno docela dost, ale SL byla první destinace, která mi přirostla k srdci natolik, že bych z ní odlétala se slzami v očích a plánovala, kdy se na ní budu moct vydat znovu. To místo je kouzelný, co se týče jejich kultury, baráčku s přátelskýma a vtipnýma lidma, skvělýho jídla, nekončícího oceánu, pláže, který máš sám pro sebe, nejromantičtějších západů slunce, při kterých cvičíš jógu a naopak východů, doprovázených zpěvem exotických ptáčků a šumění vln všude okolo tebe.

Thank you, Sri Lanka a Surftrip, see ya! 🙂

PS: kdybys chtěl/a doporučit místa, kde jsem byla a kde se mi líbilo, stačí mrknout na můj profil na ig: @viktoriekadlecova a napsat, když budu moct, tak ráda pomůžu a poradím.

Newsletter

Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli