Blog

Deníček Bali 2017/I

13. 4. 2017

Slavit narozeniny u oceánu by snad chtěl každý! Verče, která se sama vydala do Indonésie na surf-trip na Bali, se to povedlo. Jak si užila svou nejen surfovou dovolenou nám sepsala a my jí nejen za to děkujeme a ještě jednou přejeme vše nejlepší!

Moc jsem toužila vyrazit někam za sluncem a mořem, jenomže v okolí nebyl žádný nadšenec jako já. Shodou okolností mi jeden známý poslal odkaz na surf trip na Bali. Jednoho rána jsem se probudila a věděla, že jedu! S přibývajícím množstvím informací jsem se víc a víc těšila. Zkusit si surfování jsem brala jako příjemný bonus aktivity. Spousta přátel se mě vyptávala, zda nemám strach jet takhle sama, s partou neznámých lidí na dovolenou, ale já měla obavu jen z jediného… Z toho, že se mi nebude chtít zpátky! Každou maličkost jsem si užívala!Ráno, kdy ještě všichni spali, jsem se potichu vyplížila z pokoje, usadila se venku u bazénu a naslouchala zvukům kolem sebe. Bali svým klidem a pohodou pohltí každého. Tichý oceán ve mně vzbuzoval obrovský respekt, protože jsem nikdy předtím tak velké vlny neviděla. Nevěřila jsem, že budu surfovat a po pravdě se mi do toho příliš nechtělo…

První lekce surfování začínala nejdříve teorií na pláži a po krátké rozcvičce jsme šli na to. Vše bylo perfektně zorganizované, přístup učitelů skvělý, takže surfování bylo velkou zábavou. Po třech lekcích s učitelem jsem to zkusila sama. Následovalo nesčetně mnoho nezdárných pokusů, ale nakonec se mi to podařilo! Chytit jednu z přírodních sil – lámající se vlnu a sklouznout se po její délce. Je to neskutečný zážitek, který rozhodně stojí za tu námahu. Dalším krásným zážitkem pro mne byla oslava nového roku, největšího balijsko-hinduistického svátku, který je jedinečný pouze na Bali. Je neuvěřitelné, jakou sílu tento ostrov má.

Měla jsem možnost zúčastnit se večerních ceremonií, kdy skupinky mužů a chlapců předváděli obrovské figury zlých démonů, doprovázené strašidelným tancem. Hrála hudba a všichni byli nádherně ustrojeni. Neskutečné bylo, jak druhý den celý ostrov opravdu ztichl - lidé zůstali doma se svými rodinami, auta ani motorky po ulicích nejezdily, vše bylo zavřené, nikdo nehlučel, dokonce prý i mezinárodní letiště bylo uzavřeno… Dokážete si představit, že bychom měli podobný svátek u nás? Velkou slastí byla také rozmanitá balijská kuchyně. Pokud jste milovníkem pálivých a aromatických jídel jako já, určitě si ji užijete. I ostatní si přijdou na své, neboť zde můžete ochutnat vše, na co si vzpomenete. Tolik čerstvého ovoce a zeleniny jsem během dvou týdnu ještě nesnědla. Zážitků bylo spoustu – opičí chrám, šnorchlování, výstup na Batur, návštěva kávové farmy, netopýří jeskyně, vodopády, masáže a nezapomenutelná oslava 32. narozenin . Velké díky patří organizátorům, kteří se o nás starali a připravili zajímavý program a především skvělé partě lidí, která se na Bali sešla!