Blog

Zlomilo se to třetí den.

3. 5. 2018

Z párty rovnou na surf, jógu si střihnout levou zadní, na karaoke s mikrofonem do první řady a z jednoho konce ostrova zase na další. To všechno zvládá Honza Pelech. Třetí report z Dominikány nemohl napsat nikdo jiný. Děkujeme!

Venku byla zima a ošklivo. Vánoce za rohem a já jsem byl ten rok zase nejvzornější. Bylo načase udělat si radost a někam vyrazit za teplem. Jediná věc, kterou jsem měl pevně rozhodnutou byla jóga. Zbytek jsem si nechal otevřený k diskusi. Surf jsem chtěl zkusit už dávno, ale nikdy mi to nevyšlo, vždycky zůstalo jen u přání. Klasika.

Jaké bylo moje překvapení, když jsem na surf-trip.cz našel pobyt v Dominikánské republice nejen se surfem, ale i s jógou (navíc mojí milovanou Vinyasou). Místní rychlost života mám rád, španělsky mluvím od puberty, jasné znamení z hůry, hotovo, kupuju, těším se! #dekujemejeziskovi

Po příjezdu do kempu jsem zůstal stát s otevřenou pusou. Rušné centrum města Cabarete za rohem, ale tady palmy, jezírka, rákosí, potůčky, houpací sítě, bazén, bar se studeným pivem a teplým rumem, no prostě oáza klidu. Navíc otevřená dřevěná třípatrová věž z výhledem na celé okolí, která je určena právě pro cvičení jógy. Nejlepší!

>>> Teplo, jóga v češtině a krásná španělština kolem na pobytu v Dominikáně . <<<

Večer proběhla seznamovačka se zbytkem surfařů a jogínů, uvítací večeře od místních mamacitas, které odkrmily už pár generací Dominikánců, takže skutečně vědí, co dělají a nezbytné organizační info od Martiny, jako nejvyšší instance. Dodnes úplně nechápu, jak zvládla, aby to všechno tak dobře fungovalo…

Na druhý den jsem odložil první vstávačku na surf v 6:30 na jindy a svezl se na pláž až s druhým odvozem v 8:30. Z rozdílných důvodů se to bohužel poté stalo skoro zvykem. Surfování je překvapivě dost náročný sport. Myslel jsem, že se svoji kondicí mě může zradit jen technika, ale po prvním dni jsem byl zralý na výměnu rukou #LEGOstyle. Třetí den se to zlomilo. Naštěstí ne prkno, ale ta zatracená bolest v ramenou. Tou dobou jsem už chvíli pracoval na technice, takže pomalu mohla začít ta opravdová zábava.

Když s vypětím sil dopádlujete na line-up, potom, co jste se po cestě hydratovali litrem slané vody, sednete si na surf a čekáte na vlnu, která vás smete, tak té chvíli naprostého štěstí mezitím se vyrovná už jen pocit, kdy na samotné vlně jedete. Docela návyková věc.

Po surfu vždycky následovala jóga na věži s Veronikou. Jóga na věži s Veronikou je skvělá, protože Veronika je největší #yogamaster! A je to na věži! Netřeba říkat víc. Konec, tečka, díky.

Odpoledne byla volná zábava, kterou moudřejší využili k regeneraci před večerním programem (ne vždycky jsem byl moudrý). Večerní program začínal vždycky skvělou večeří v kempu a pokračoval rozmanitými aktivitami. Po pár dnech se člověk orientoval v čase pouze tak, že v pondělí bylo karaoke a ve čtvrtek Bachata (místní tanec). Všechny ostatní aspekty času se staly nepotřebnými.

Dny v surf campu utíkají příjemně, ani pomalu, ani rychle. Jediné, na co tady nenarazíte, je nuda. Plánuje se spousta výletů, od vodopádů, přes opuštěné ostrůvky, až po výlet do rumové fabriky. Potkáte tu spoustu zábavných lidí, od kterých se dozvíte spoustu zajímavých věcí. Místní kuchyně je skvělá, bary jsou ještě lepší. Pokud můžete, určitě zůstaňte déle a projeďte si třeba další části ostrova. Já jsem potkal tři super kluky, se kterými jsme za týden dojeli skoro až k Haity a zpátky! Nejlepší vizitkou je zákazník, který se vrací, a to já určitě plánuju. Nejspíš ještě před příští Dominikánou, do Španělska nebo na Srí Lanku. Rozhodně ale s bandou ze surf-trip.cz. Do té doby u Fíly na Letný.