Blog

DENÍČEK ŠPANĚLSKO 2017/VI II.část

3. 10. 2017

Druhá část kráného reportu o surf-tripu ve Španělsku a jak to célé vnímal člověk, který za poslední rok navštívil 23 destinací. Autentický text od cetovatele Romana Kudrny, za který velmi děkujeme!

Středa

Jedu na výlet v autě. Najednou slyším divné vrzání. Spolubydlící nastavila budík a ač má představa o tom, že je půlnoc, mě dostává do reality. Nejsem v autě, ale spíše na šrot. Mám hodinu na to být připraven na odjezd autem na pláž. V kuchyní nejsou lidi ani nádobí. No dneska bude ještě sranda. Zvláště, když mají příjít konečně vlny. Nedokáži si nějak představit, jak se dneska postavím na surf.

Možná sem měl radši poslechnout a neodcházel bych tak naštvaný. Kocovina a nedostatek spánku ze  mě na surfu udělalali totálního kaziče. Pomalá reakce na vlny, které tentokrát konečně byly pro super jezdění. Po hodině to vzdávám. Konečně vlny a já promarnil dobrou šanci si zajezdit.

Odpoledne se raději přidávám ke skupince výletníků do městečka Santona. Ta má být spojená s prohlidkou majáku. Byl jsem varován, že mě čeká sejít cca 700 schodů a zpět je vyšlapat. Pohodička sem si říkal. Na SriLance jsem jich šel 10 tisíc.

Většina z nás si vzala plavky. Ty se nakonec hodily ještě před tím, než jsme sešli k majáku. Začalo nám pršet. Teda spíše začalo nám totálně lít. Během chvíle nestihala nikde odtékat voda a z cest se staly řeky. I přesto, že nám počasí nevyšlo, tak tím, že na Surf-Trip jezdí pozitivní lidé plní humoru, tak jsme si kupačku z nebes neskutečně užili. Ještě teď lovíme nachytané ryby z kapes

Čtvrtek

Čas plyne jako voda a pomalu se mí blíží konec mého tripu ve Španělsku. Tak to je čas si to ještě pořádně užít. Ráno se vydáváme k oceánů. Dneska to nebude jednoduché na servování. Nikde žádný surfař a již z dálky vidíme, jak silné a nepravidelné vlny běhají k břehům. Přesto se většina z nás rozhodne do vody jít a zkusit si sjět alesoň nějakou vlnku. Pro mě je to opět trápení. Hodně lituji, že jsem si nezajezdil pořádně včera. Na lineup nemá smysl příliš plavat, protože zde vlny dělají opravdu nepředvídatelné věcí. U břehu se zase odrážejí zpět. Dneska si moc nezajezdím. Odcházím hodně zklamaně.

Odpoledne nás čekal výlet do Santanderu. Abychom si to trošku zpestřili a nejezdili pořád autem, tak jsme využili lodního výletu. Není to nic dlouhého, ale během cca 30 minut si člověk stihne prohlédnout okolní pláže a pobřeží dalších měst.

V Sandanderu se rozdělujeme na dvě skupinky. Líní, kteří se jdou najíst a napít. A akční sportovci, kteří si jdou půjčit místní kola a projet si okolí na kole. Samozřejmě se přidávám k těm sportovcům. Začátek nás trošku zdržel, než jsme po hodině přišli, jak vyndat kola ze stojanu. Hurá jedeme! V dáli vidíme maják a tak se vydáváme tam. Zajímavá cesta blná hrbolů. Dlouho mi takhle necvakaly zuby.

Před námi je kopeček. Holky trošku zadejchané, ale také to zvládly. Uděláme pár fotek a vydáváme se zpět k přístavu. Podobný problém jako se zapůjčením kol byl i při jejich vracení. Jentaktak dobíháme loď a vracíme se zpět.

Večer si jdeme ještě s Radkem zaběhat. Terka se na nás dívá trošku jako na blázny. Raději jdeme spát, abychom se ráno nemuseli vymlouvat, že jsme nešli surfovat.

Pátek

Poslední den, kdy si můžu zasurfovat než se přemístím do Barcelony a na Lanzarote. Lekce jsou už brzy ráno. Nikomu se moc nechce vstávat. Venku je navíc šílená kosa. Nevím jestli je větší zima venku nebo ve vodě. Dneska jsou obrovské vlny, ale dá se konečně surfovat. Dostat se na lineup není těžké. Dostat se však z lineup už tak jednoduché není. Povede se mi první vlna. Mám radost. Jenže asi předčasnou. Od tebé doby je velmi těžké chytnout vlnu. Spousta z nás tedy spíše sedí na lineupu a pozoruje, jak veliké vlny se zde tvoří. Po dvouch hodinách se ochlazuje ještě více a všichni se přesouváme zpět na základnu. Dávám si zde poslední oběd. Zítra už budu jíst v Barceloně.

Těšil sem se, že půjdu surfovat i odpoledne, ale zatím je zde šílené počasí. Nakonec nás dokopala Terezka. Vlny sice byly šílené, začalo nám foukat, ale i tak jsme si ve 3 lidech poslední surfing zde ve Španělsku pořádně užili. Je škoda, že lidé se celý rok na surfing třeba již nedostanou, přesto nevyužíjí posledního odpoledne. Večer nás čeká rozlučková párty. No a pak hurá do Barcelony.

Surfový týden ve Španělsku byl super. I přestože jsem si zde pořádně nezajistil, tak sem opět poznal spoustu nových přátel. Nechyběli tu i hezké holky. Kromě surfování jsme si užili i výlety. Mám rád, když si sednou lidi. Pokud máte rádi přírodu, chcete si zkusit surfing, tak špaňelská vesnička Langre je skvělou příležitostí.